18 października 2013

Zaproszenie do Konina na Bluesonalia 2013

Jadąc w ubiegłym roku na Mazowsze, na listopadowy spływ kajakowy, w połowie drogi wysiadłem w Koninie, nie mogłem przegapić występu teksańskiego gitarzysty Doyle'a Bramhalla II – gwiazdy konińskich Bluesonaliów. Wcale nie musiałem wodować kajaka, gdyż odpłynąłem wraz z dźwiękami jeszcze tego samego wieczoru w Domu Kultury OSKARD. Wyjechałem z Konina muzycznie usatysfakcjonowany, do tego stopnia, że sunąc z nurtem chłodnego Świdra nuciłem pod nosem dzień wcześniej zasłyszane, świdrujące mi w głowie melodie. Wiedziałem, że na kolejną edycję konińskiej imprezy przyjadę na pewno.


Poprzednią edycję Blues Festivalu Bluesonalia, prócz gitarzysty Claptona, zdobiły takie gwiazdy jak Big Fat Mama, Jan Gałach Band czy SBB, więc poprzeczka na rok 2013 została zawieszona dosyć wysoko. Od kilku miesięcy w środowisku bluesowym mówiło się, że to w Koninie mieć będzie miejsce największe wydarzenie tegorocznej jesieni. Widząc rozmach organizatorów, miałem nadzieję, że i tym razem zaserwują nam muzyczną ucztę. Wszystko stało się jasne po ogłoszeniu line-upu. 

W tym roku na małej scenie Blues Festiwalu Bluesonalia dnia pierwszego (15.11 piątek) wystąpią:

Romek Puchowski PLUS & Keith Dunn (Polska/USA)

Gerry Jablonski & The Electric Band (Szkocja)

Natomiast na dużej scenie zagrają:

Harpcore (Polska)

King King (Szkocja)






Drugiego dnia bluesowego święta (16.11 sobota) w Domu Kultury Oskard wystąpią na małej scenie:

Superhalo (Polska)

Wild Schooter Band (Włochy)

Dużą scenę zaanektują, to chyba odpowiednie słowo:

Planet of The Abts (USA)

Wishbone Ash (UK)

Patrząc na zestaw gwiazd tegorocznych Bluesonaliów wciąż nie mogę wyjść z podziwu. W ciągu dwóch wieczorów usłyszymy mieszankę najlepszej muzyki: od akustycznego bluesa, przez niezwykle energetycznego blues-rocka w wykonaniu Gerry Jablonski & The Electric Band, melodyjny hard rock lat siedemdziesiątych, którego czar wskrzesi Wishbone Ash, aż po bardziej mroczną stronę muzyki, czyli progresywny materiał z zapowiadanego krążka Planet of Abts.

Komentarz w zasadzie może być zbędny, bo dla fanów wszystkiego, co wywodzi się z 12-taktowego schematu to właśnie Konin będzie tej jesieni mekką muzyki rozrywkowej. W tej mieszance gatunków każdy znajdzie coś dla siebie, a ja pewnie i tak będę zachwycony większością występów, na które czekam z niecierpliwością, gdyż wiem na co stać poszczególne gwiazdy.

W najbliższych dniach przybliżę poszczególnych artystów oraz ich dorobek. A już teraz możecie poczytać o występie Planet of Abts w Kaliszu (2012) oraz niezwykłej dawce energii, którą zostałem obdarowany już na pięciu koncertach zespołu Gerry'ego Jablonskiego, a także o nowej płycie "Twist of Fate" mającej premierę kilka tygodni temu.


Koncerty na małych scenach są bezpłatne!

Dwudniowe karnety na festiwal (95 zł w przedsprzedaży, w dniu festiwalu 110zł) można kupić bezpośrednio w OSKARDZIE, zamawiać telefonicznie (63) 242 38 49 lub mailowo pod adresem:
bluesonalia@bluesonalia.pl

Więcej informacji na


Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie InART w Koninie. Festiwal Bluesonalia 2013 jest współfinansowany ze środków Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz Urzędu Miasta w Koninie. Patronem medialnym wydarzenia jest 12 Taktów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz